A márványember plakátjai.
A filmhez hatalmas sikere ellenére sem készült sok plakát. Nem is kellett, a betiltás, majd az engedélyező miniszter kirúgása, a filmkritikák kivétel nélküli cenzúrázása több mint jó reklám volt az első években, a későbbiekben pedig számtalan elemzés, sőt könyvek tárgya lett ez a remekmű, mint Wajda egyik legjobb filmje.
Birkut arcképe - az izzadtság az alkotókat-nézőket is sokszor kiverte...
Persze, a mosolyok-vigyorok is gyakori vendégek itt.
Itt előbukkan a film főszereplője, Agnieszka, aki a ledöntött márványszobrokból nyer ihletet és "keríti képre" az igazi Birkutot.
Főszerepben a falazás és az ominózus, sorsfordító tégla - a hajlott hát és a békaperspektíva ütős.
A karikatúraverzióban a falazás, mint kizárólagos téma maradt.
Készült egy még stilizáltabb, árnyék-Birkutos rajz is...
Magyar unicum - ahol a kőműveskanál is téglafal...
Talán a legbizarrabb - ezért a legelterjedtebb - ötlet a szobor és a fal összekapcsolása. Persze agyagból nem lesz márvány, nem mind arany ami fénylik, soroljuk még?
A mediterrán színek (falak) mindig élénkebbek...
Egy magyar plakát is szokatlan élénkséget mutat, bár egy kis fejetlenség figyelhető meg rajta, ami a zseniális szerkezetű filmmel egyáltalán nem rokon.
A japán plakát végre összehozta a szoborfelfedezés kulcspillanatát és a reprezentatív portré nagyságát. Másik erénye: a fal is csak sejthető.
A franciáknál végre a márványszobor a lényeg! És a csapat és a virágok és az a bizonyos tégla, ami "elsül"...
*********************************************************************
2023-11-06. 18:00: Andrzej Wajda: A márványember - ARTfilm-Filmklub
********************************************************************